dinsdag 1 januari 2013

Corcovado National Park

Op nieuwjaarsochtend om 5:15 al opgestaan! We moesten om half 7 bij de boot zijn dus voordat er ontbeten is en alles is ingepakt zijn we meestal wel ruim een uur verder. We hebben dus maar geen oud en nieuw gevierd want dan bleef er helemaal geen tijd meer over om te slapen. 's Ochtends vroeg vanaf de verande van het "restaurant" hadden we weer mooi uitzicht op Canu eiland. Er kwamen ook nog een paar toekans langs kwetteren. De apen hadden alweer ergens een huisje overhoop gehaald want er zat er een met een Mars in de boom! Na het ontbijt weer op het strand beneden in het bootje gestapt en 20 minuten over een hele ruwe zee gevaren. Bij Corcovado National Park weer op het strand uit het bootje gestapt voor een stevige wandeling door het park. Corcovado is het grootste Nationale Park van Costa Rica en er leven heel veel beesten, waaronder puma, jaguar en tapir. Die hebben we niet gezien, maar wel weer een Jezus Christ lizard, spider monkeys, luiaards die dit keer wel bewogen, heremietkreeften, krokodil, en gelukkig ook een flink aantal Rode Ara's. Er leven er nog heel veel in Corcovado en ze eten vooral de vruchten van de almond bomen die aan het strand staan. We konden heel dichtbij komen terwijl ze de vruchten aten en de resten op ons hoofd gooiden. Na de lunch aan het strand weer een wandeling gemaakt. Onderweg kwamen we een mooie waterval tegen en konden we er vlakbij in een rivier zwemmen. Later bleek dat er vlakbij krokodillen zaten! Halverwege de middag weer huiswaarts gekeerd met het bootje. Daarna natuurlijk weer aarsloggen met chips op het balkon van onze hut met prachtig uitzicht over de zee en de zonsondergang. Morgen weer vroeg op want dan worden weer naar onze auto gebracht in Sierpe en dat is nog 2 uur varen over een rivier door de mangrovebossen met een speedboat!